دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
30 آبان 1402 - 15:18

شمال غزه بدون هیچ خدمات بهداشتی و بیمارستان‌ها زیر آتش

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه با بمباران بیشتر شمال و جنوب این باریکه وارد چهل و ششمین روز خود شد. شمال غزه با تخلیه بیمارستان‌ها بدون خدمات بهداشتی و پزشکی شد. حماس به رغم درگیری‌های مقاومت با اشغالگران اعلام کرد، به آتش‌بس نزدیک شده است.
کد خبر : 15514

پایگاه رهنما:

مدیرکل دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه گفت: تانک‌ها و پهپادهای اشغالگران مستقیما بیمارستان اندونزی را بمباران کردند.

مدیرکل این دفتر پیش‌بینی کرد تعداد زیادی در شمال غزه به دلیل قطع آب و غذا شهید شوند و وضعیت در جنوب غزه به سرعت در حال بدتر شدن است. او افزود: ما با یک فاجعه واقعی روبرو هستیم.

مدیر کل وزارت بهداشت در غزه گفت: به دلیل محاصره اشغالگران هیچ درمانی برای ۵۵۰ بیماری که در بیمارستان اندونزی هستند، وجود ندارد.

این مدیر کل اظهار کرد: محاصره بیمارستان اندونزی منجر به شهادت برخی از زخمی‌ها در مسیر انتقالشان شد.

وی افزود: کسی هم که با حمله صهیونیست‌ها نمیرد براثر شدت خونریزی و نرسیدن به بیمارستان می‌میرد.

همچنین اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: حدود ۱۲۰ بیمار از بیمارستان اندونزی به بیمارستان ناصر منتقل شده‌اند. اشغالگران همچنان بیمارستان الشفا را بمباران می‌کنند و بخش‌هایی از آن را نابود کرده‌اند.

القدره تصریح کرد: میزان اشغال بیمارستان‌ها از بیماران و آوارگان در غزه به ۱۹۰ درصد رسیده است. بیمارستان‌های شمال غزه به طور کامل از کار افتاده‌اند.

این سخنگو گفت: اشغالگران تنها بیمارستان دیالیز کلیه را برای دومین بار محاصره کردند. ما خواهان گذرگاه‌های امن برای خارج کردن صدها بیمار و زخمی و انتقال سوخت و نیازهای پزشکی به داخل غزه هستیم.

القدره تصریح کرد: ۴۰۰ مجروح و ۲۰۰۰ آواره و ۲۰۰ پزشک و نیروی فنی هنوز در بیمارستان اندونزی زیر آتش هستند.

با آغاز تخلیه صدها مجروح از بیمارستان اندونزی توسط وزارت بهداشت در غزه، شمال این باریکه کاملا خالی از هرگونه خدمات بهداشتی شد. این خبر را سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای تایید کرد.

وزارت بهداشت غزه ساعاتی پس از بمباران مرگبار صهیونیست‌ها علیه بیمارستان اندونزی در شهر غزه که جاکارتا آن را محکوم و بر ادامه حمایت خود از فلسطینیان در غزه تاکید کرد، از تخلیه ۲۰۰ بیمار از این بیمارستان و انتقالشان به جنوب نوار غزه خبر داد.

حدود ۱۰۰ زخمی و بیمار با هماهنگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از بیمارستان اندونزی به بیمارستان ناصر در خان یونس منتقل شدند. هنوز ۵۰۰ بیمار در بیمارستان هستند و همکاری بیمارستان با صلیب سرخ برای تخلیه آنها در حال انجام است. این در حالی است که توپخانه اشغالگران همزمان با ادامه محاصره بیمارستان از همه جهت، به سمت بیمارستان اندونزی و اطراف آن گلوله شلیک می‌کند.

منابع محلی گفتند، ۸۰ شهید و ده‌ها زخمی در پی سلسله حملات اشغالگران در سایه محاصره اعمال شده و تحریم و منع ورود سوخت و تجهیزات پزشکی و بمباران بیمارستان‌ها به بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه منتقل شدند.

هماهنگ کننده سازمان پزشکان بدون مرز نیز تاکید کرد: وضعیت بهداشتی غزه فاجعه بار است و تماس ما با تیم‌های پزشکی در شمال غزه قطع شده است.

مدیر بیمارستان‌ کویتی در رفح به المیادین گفت: استان‌های جنوبی غزه به معنای واقعی کلمه از بحران و فاجعه انسانی رنج می‌برند.

خبرنگار المیادین در غزه امروز سه‌شنبه گزارش داد که در حملات رژیم صهیونیستی که بامداد امروز چندین خانه در شمال نوار غزه را هدف قرار داد، تعداد زیادی شهید شدند. این خبرنگار همچنین تاکید کرد که انفجاری مهیب در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی رخ داد.

منبع: الوقت

ارسال نظرات